Vrácení zboží a reklamace
1. Vrácení zboží (odstoupení od kupní smlouvy)
- Kupující má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží, pokud se nejedná o zboží personalizované – na to se právo nevztahuje (viz níže).
(Podle § 1829 obč. zákoníku a směrnice spotřebitele) - Zboží musí být vráceno ve stavu, v jakém bylo převzato – čisté, nepoškozené, kompletní, ideálně včetně originálního obalu a visaček.
- Kupující nese náklady na vrácení zboží .
- Prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu vráceného zboží do 14 dnů od odstoupení, a to stejným způsobem, jaký použil kupující.
- Pokud by Prodávající neposkytl povinné informace o právu na odstoupení (např. vzorový formulář), může se lhůta na vrácení zboží prodloužit až na 1 rok a 14 dní.
Výjimka – personalizované produkty
Zboží vyrobené na přání nebo obsahující individuální personalizaci nemá kupující právo vrátit do 14 dnů, protože je považováno za přizpůsobené podle jeho požadavků.
Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy můžete stáhnout níže:
2. Reklamace
1. Úvodní ustanovení
1. Tento reklamační řád upravuje podmínky, způsob a postup uplatnění práv z vadného plnění („reklamace“) zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu Spratecek.cz.
2. Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek (VOP) Spratecek.cz.
2. Práva kupujícího a záruční doba
1. Kupující má právo uplatnit reklamaci v případě, že zboží má vadu, která existuje již při jeho převzetí, nebo se projevila v záruční době.
2. Záruční doba činí 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím, pokud není u produktu uvedeno jinak.
3. Vady, na které se záruka nevztahuje
Kromě vad, které vznikly běžným používáním, záruka se nevztahuje na:
- mechanické poškození způsobené zákazníkem (nedodržení pracích pokynů, sušení produktů v sušičce, poškození nevhodným žehlením),
- vady vzniklé v důsledku nesprávného použití, nesprávné instalace, údržby nebo čištění,
- opotřebení způsobené běžným užíváním,
- poškození způsobené zásahy třetích osob, úpravou zboží bez povolení.
4. Postup uplatnění reklamace
1. Kupující musí reklamaci písemně podat (e-mailem zaslaným na kontaktní adresu e-shopu / prostřednictvím kontaktního formuláře) bez zbytečného odkladu po zjištění vady.
2. V žádosti o reklamaci uveďte:
- číslo objednávky,
- datum nákupu,
- popis vady,
- případně fotografie či video dokumentující závadu.
3. Zboží zasílejte na adresu uvedenou v kontaktech e-shopu – řádně zabaleno, včetně veškerého příslušenství, dokladu o koupi a reklamačního formuláře.
4. Doporučený způsob poštovního zaslání – zboží zabezpečit proti poškození během přepravy.
5. Lhůty pro vyřízení reklamace
1. Po obdržení reklamovaného zboží Spratecek.cz do 30 dnů vyrozumí kupujícího o způsobu vyřízení: oprava / výměna / vrácení peněz / jiný dohodnutý postup.
2. V případě, že oprava nebo výměna není možná, nebo si to situace vyžaduje, bude kupujícímu nabídnuto vrácení peněz.
3. V případě vrácení peněz je platba odeslána stejným způsobem, jakým byla platba původně přijata, pokud se s kupujícím nedohodneme jinak.
6. Náklady spojené s reklamací
1. Pokud se jedná o vadu, která spadá pod zákonnou záruku, hradí všechny náklady spojené s reklamací (včetně dopravy) prodávající – Spratecek.cz.
2. Pokud se zjistí, že vada není uznána (nebyla chyba výrobku / vada způsobena zákazníkem apod.), může být požadováno uhrazení dopravy nebo jiných nákladů.
7. Řešení sporů a další podmínky
1. Kupující má právo požádat mimosoudní řešení sporu (např. Česká obchodní inspekce) v souladu s platnou legislativou.
2. Pokud jsou některá ustanovení reklamačního řádu neplatná nebo nevymahatelná, ostatní ustanovení zůstávají v platnosti.
3. Reklamační řád může být e-shopem aktualizován; změny nabývají účinnosti dnem zveřejnění na webu Spratecek.cz